Op weg naar Beieren

2 september 2019 - Bad Feilnbach, Duitsland

De een gaat er heen voor de bierfeesten, de ander voor de bergen, voor München of voor nog iets anders. Ik rij erheen voor de Deutsche Alpenstrasse, de Duitse Alpenroute. De oudste toeristische route in Duitsland. Slechts 450 km lang, maar zonder twijfel wel de meest spectaculaire van alle uitgezette routes.

Komend uit Düsseldorf is het nog een flinke rit. Om half negen vertrok ik van de camping: eerder gaat de slagboom niet open (tenzij afgesproken). Ik ben flink opgeschoten, München voorbij maar nog niet op de beoogde route.

Kortom: dit is een reisdag. Had wel een schnitzel o.i.d. gelust, maar het restaurant op deze camping heeft Ruhetag.

IMG_20190902_194747

Ik ben terecht gekomen op Outdoor Resort Kaiser Camping in Bad Feilnbach. Flink terrein met veel voorzieningen, waarbij alle kampeerverblijven in kringen staan. "Omdat u alleen reist krijgt u korting." Grappig: 2 personen kosten meer dan 1 persoon, dat is toch geen korting?

De Adria-bus rijdt als een trein. Bergop zet ik de automaat steeds in de handbediening, want anders blijft hij 'pendelen' tussen 5 en 6.

Morgen meer.