Dag 8 - Wertach

10 september 2019 - Wertach, Duitsland

Na regen komt Wertach

Een tekort aan (laptop) stroom dus gisteren. Ik heb een Dometic sinus omvormer, maar die weigert dienst in het 12V contact boven de tafel. In het 12V contact van het dashboard werkt deze wel, maar daar staat geen spanning op als de motor niet draait. (Waarom eigenlijk niet? In de nieuwe VW Grand California werkt alles altijd...)

Andere apparaten werken wel in het 12V contact boven de tafel, dus daar ligt het niet aan. Dometic kijkt er bij terugkomst naar.

Verdwaald?

WL-190910-049

Prachtige wandeling gistermiddag, al bleek Google Maps de (andere) terugweg niet goed te kennen. Ik kwam in een nagenoeg ondoordringbaar bos terecht en uiteindelijk tegen onneembaar prikkeldraad. Terug dus maar en een zijpad geprobeerd, dat ogenschijnlijk de verkeerde kant op ging. Maar zie: zo lukte het toch. Werd zo wel een wandeling van uren. Maar: heb ik wel veel over bijen geleerd op het bijenpad.

WL-190910-053

Vanmorgen kocht ik bio-yoghurt in het winkeltje van de boer, en iets van vlees in een blikje.

WL-190910-002-2

"Lekker op brood", zei de boerin. Een test van deze bewering volgt spoedig.

Wegafsluiting

WL-190911-039

Na het ontbijt richting Wertach gereden, waar ik weer op de Deutsche Alpenstrasse zit. De weg is afgesloten door werkzaamheden: via de andere kant bereik ik de camping uiteindelijk toch. Nee, de - geblondeerde - campingbaas heeft mijn e-mail niet ontvangen. Maar er is plek, voor een nacht. Eventueel langer kan, maar dan moet ik verkassen.

WL-190911-041

Ik parkeer de bus, sluit stroom aan en pak de fiets voor een bezoekje aan het dorp en een rondje om de Gruentensee. Ik eet twee worstjes met brood in de Fisherhuette, een tip van de buurvrouw uit Eisenach ("Kent u dat?" Nou, ben er intussen vijf keer geweest. Bach, Luther, Wartburg.)

IMG_20190910_152924

's Middags ga ik nog eens grondig op zoek naar de Gardena-koppelingen die ik heb gekocht en dacht vergeten te zijn. Maar thuis liggen ze ook niet... en dus in de camper. Had er in Fuessen een nodig, maar loste het daar met hulp van iemand even anders op.

Uitzicht

Kleine, prima camping dit. Veel jaar of seizoenplaatsen, maar ik sta op een stukje met vakken voor toeristische kampeerders. Caravans en campers. Aan de buitenkant, vrij uitzicht. Niet dat van gisteren, maar dat tref je ook maar weinig...

Hieronder nog enkele foto's van gisteren en vandaag. Inclusief de gisteren aangekondigde paddenstoel. Rood met witte stippen.

WL-190910-041

WL-190910-038

WL-190911-036

Dat is nog eens een koe...

WL-190910-006-2

Vriendelijke dorpje Wertach - op loopafstand van de camping.

WL-190910-009-2

Direct aan de Gruentensee is ook een camping.

WL-190911-031

Ik was op de eFiets, maar had soms liever een wFiets gehad.

WL-190911-035

Helaas, als de Almabtrieb - zo heet het in Oostenrijk - er is ben ik al aan de Bodensee.

IMG_20190910_120624

En tenslotte de worstjes van de Fischerhuette. Heerlijk waren ze.

1. Joke de Mos:
    10 september 2019
    Wat is dat genieten. En heerlijk om een beetje mee te genieten😎🙋🏻‍♀️
  2. WL:
    10 september 2019
    Als jullie nou een ook camper kopen... Kunnen we op pad. Volgend jaar gaat Chajah ook mee.
  3. Rinze:
    10 september 2019
    Mooi verslag Willem, krijgen we een camperfile???
  4. Joke de Mos:
    11 september 2019
    Haha leuk idee. Lijkt me top! Gezellig met Chajah erbij. Alleen camper kopen ... zo rijk zijn we niet. Maar... misschien weet jij wel wat of is huren een idee om het eens uit te proberen