Dag 7 - Thusis (II)

21 september 2019 - Thusis, Zwitserland

Mijn laatste dag in Zwitserland. Morgen via Lindau en een paar meter Oostenrijk richting Brabant.

WL-190921-027-3
De routebeschrijving was: vlak. Geen bijzondere eisen. Ik had dus wel wandelschoenen aan, maar geen bergschoenen. Binnen de kortste keren zat ik al behoorlijk hoog. Vlak is voor een Zwitser toch iets anders dan voor ons.

Deze laatste dag besteed aan wandelen en fietsen. Wandelen aan de hand van een route die ik als GPX op mijn telefoon had gezet. Eerlijk gezegd heb ik 'em niet helemaal volbracht. Het werd bloedje warm en het bleef maar stijgen. Ik was gekleed op de temperatuur van de dag ervoor: veel te warm dus. Ik ben naar een dorpje gelopen en heb daar de Postbus terug naar Thusis genomen. Om mij heen zullen mensen wel gedacht hebben: wat heeft die uitgevoerd? Mede door de rugzak was mijn hele rug drijfnat...

WL-190921-028-3

WL-190921-023-3

Een burcht. En nog bewoond ook, zo te zien.

WL-190921-021-3

Zicht op Thusis. Hoezo 'vlakke wandeling'?

WL-190921-031-3

Prachtig, wat ligt dat kerkje daar mooi.

WL-190922-037

Natuurlijk, dat hooi verpak je in groen plastic. Niet in wit of zelfs roze zoals je elders vaak ziet.

Na de douche op de fiets inkopen gedaan voor de terugreis, die ik morgen begin. Daarna nog een rondje om het stadje gefietst. Als ik de fiets op de camper aan het vastzetten ben staat er ineens iemand achter me. Daniela, van VVV Viamala. Waarmee ik enkele dagen terug naar onder meer Juf ben geweest. "Ik was in de buurt en kom nog even gedag zeggen." We dronken een kop koffie op het terras van het campingrestaurantje en tussendoor trok ze nog een teek uit mijn arm. Ja, ik zal het in de gaten houden.

WL-190922-043

O, wat wordt er ook mooi gewoond in Graubünden.

WL-190921-034-3

Overal hoor je de bellen van de koeien rinkelen: heerlijk.

WL-190922-044

Ik kom ook nog langs een energiecentrale.

WL-190922-046

Met uitgebreide uitleg ook hier weer. Doen ze goed, die Zwitsers.

WL-190922-052

Achter de camping is een hangbrug. Je mag er niet mee schommelen en ook niet met meer dan vijf personen tegelijk op staan...

1. Erik Vervoort:
    24 september 2019
    Je maakt erg mooie reizen maar eveneens knappe foto's... jaloers 😉 wij bezitten ook een recente Van. Misschien ontmoet ik je ergens maar woon wel omgeving Turnhout/Antwerpen. Geniet nog verder hé😉
  2. WL:
    24 september 2019
    Dank je wel, Erik. Het leven in een zwerfauto is wat mij betreft een feest. Met de kinderen nog thuis was de caravan fantastisch, maar nu we samen zijn en wij graag rondtrekken is de camper een uitkomst. Hoop je zeker tegen te komen!