Dag 6 - Nat Füssen

8 september 2019 - Füssen, Duitsland

WL-190909-007

Toegang Camper Stop Füssen

Een beetje regen, ik zit er doorgaans niet mee. Ik overweeg nog even naar een Klamm in de buurt te fietsen, maar de regen komt vandaag niet in druppels maar in stralen naar beneden. Ik besluit te vertrekken, de Alpenstrasse volgend, naar Füssen. Ik heb medelijden met de vele vakantiegangers die ik op de motorfiets en de fiets tegenkom. Mijn verwarming staat aan, muziekje erbij en de ruitenwissers zijn verder het enige dat ik van de regen merk. Nu ja, het uitzicht: wat zal het hier mooi zijn met een zonnetje!

Ik rij naar de Camper Stop in Füssen. Beetje verwarrend, er zijn er drie naast elkaar. De achterste neem ik, met een restaurantje erbij. Is een TopPlatz, zoals dat keurmerk hier heet en waarvan we er in Nederland nu ook enkele hebben. Kosten 15 euro voor een nacht. Stroom apart afrekenen, water kost haast niks.

Je komt aan, zoekt een plek en in een grote automaat geef je aan hoeveel nachten je wilt blijven. Geld erin, een dubbele bon komt eruit. Naam en kenteken invullen op de één, de ander achter je voorruit plaatsen. Het ingevulde formuliertje gaat in een brievenbus. De stroomkast bevat een muntautomaat: je gooit er iets in en je ziet hoeveel stroom je hebt (in kW). Hoelang je met hoeveel doet: geen idee. Ik heb zachtjes de kachel aan, dan zal het wel wat harder gaan.

Voor vanavond heb ik in het restaurantje gereserveerd. Want om nou de hele dag in de camper te zitten...

Om vier wordt het toch nog bijna droog. Schoenen aan en naar het historische centrum van Füssen. Prachtige kerk, burcht.

IMG_20190908_161030

IMG_20190908_154541

WL-190909-013

WL-190909-023

WL-190909-029

1. Rinze:
    8 september 2019
    Na regen komt zonneschijn schijn, maar Willem ziet alles als een zonnetje ook een beetje regen.
  2. WL:
    8 september 2019
    Voor mijn foto-opdracht zijn deze dagen een ramp. Deze foto's zonder zon willen ze niet zien.