Regen, regen, regen

20 december 2019 - Schellbronn, Duitsland

Wat een regen is er gevallen vandaag. We vertrokken om 8:10u uit BoZ. Om er al snel achter te komen dat we in elk geval het brood uit de diepvries zijn vergeten.

Het regende dus de hele dag. Soms een beetje, Vaak veel. Het verkeer was veel rustiger dan verwacht: we hebben nauwelijks oponthoud gehad. Tanken was niet nodig: we vertrokken vol.

WL-191224-002

Veel regen is veel binnen. Lezen, schrijven, ontspannen...

Tegen de tijd dat we een camping wilden zoeken kwam ik er achter dat de app Campercontact al even niet was ververst. En dan komen er geen terreinen op je kaart te staan. Dat updaten duurde echter idioot lang. De TomTom Camper had veel sneller een camping gevonden. Camping International Schwarzwald staan we, dicht bij Stuttgart. Met een Italiaans restaurantje dat tot mijn verbazing open bleek - en er zat ook nog volk in! - en een bemande receptie om 17:15 uur. Op 20 december! De dame van de receptie was erg vriendelijk en er zijn hier verharde banen op de camperplekken. Het was echter al donker: ik hoop dat ik goed sta...
Ja, die pizza's Quattro Stagioni en Parma smaakten uitstekend eigenlijk. Koffie 1x, wijn 1x, jus d' orange 1x, pizza 2x: nog geen 30 euro.
Betalen met een kaart: nee, dat kan leider nicht. De bedragen worden op een briefje geschreven en opgeteld, zoals we dat op school leerden met '2 onthouden'. Hoe dat straks aan die andere tafel gaat met 12 personen: geen idee. Ik zou een rekendingetje aanscha. Omdat ik het briefje mee wilde moest ze het ook nog een keer overschrijven. Het is bijna 2020, wilde ik uitroepen! Maar ik hield me in...