Sprookjesbos bij Mutterer Alm

29 december 2019 - Natters, Oostenrijk

Het heeft vannacht lekker gevroren. Maar binnen houden we het aangenaam en: alles werkt nog.
Toen ik vanmorgen uit de camper stapte begreep ik eindelijk waarom dit deel van Camping Natterer See 'Panorama' heet. Wat een schitterend uitzicht heb je als het weer hier meewerkt! En dat deed het vanmorgen.

WL-191229-006 WL-191229-015

Luifel
De luifel uit: dat is 's winters niet zo'n goed idee. Want het doek droogt nauwelijks mee: daar moet ik dus nog een list op verzinnen. Ik hoop op zon op de volgende camping, waar we morgen naar toe rijden (Itter, bij Kufstein in de buurt).
Vanmorgen een tijd staan praten met twee Duitse buren. Mooie verhalen over problemen met hun camper, een poging tot inbraak (camperplaats Keulen), het leveren van de verkeerde camper en nog veel meer.

Taxi
Vandaag zijn we met de gondel de Mutterer Alm op geweest, op zo'n 1700 meter. De vraag 'Hoe kom je daar' wordt hier stijlvol opgelost. Met de eigen auto kan, maar de weg is steil en smal.

WL-191229-041 WL-191229-039
Dus: de receptie van de camping belt een taxi en die staat tien minuten later voor de slagboom van de camping. Je krijgt een kaartje met een telefoonnummer mee: dat bel je als je weer terug wilt. De kosten: niets. Betaalt de gemeente, die zo het toerisme wil ondersteunen. Een autoverkeer wil tegengaan. Zo luxe zijn we nog nooit gaan wandelen: halen en brengen met een Toyota Rav4 Hybrid.

Druk
Boven was het druk. Zó druk dat we afzagen van de horeca en eerst maar zijn gaan wandelen. Wat een prachtig bos was het, dik besneeuwd. Uiteindelijk hadden we beter onze sneeuwschoenen mee kunnen nemen, maar met de bergschoenen ging het gelukkig ook nog net. Af en toe even wegzakken... met sneeuwschoenen loopt het eenvoudiger.

WL-191229-045 WL-191229-062 WL-191229-069

WL-191229-077 WL-191229-082 WL-191229-109

Terug bij het gondelstation was het nog steeds druk, maar veroverden we toch een tafeltje. Een warme maaltijd: kunnen we het vanavond simpel met een Kaisersemmel doen.