Schlosscamping Itter

30 december 2019 - Itter, Oostenrijk

WL-191230-015-2

Camping Schlossberg in Itter

Bij aankomst op de camping in Itter opende eigenaar Thomas de deur van de receptie. "Ik ben Thomas en ik ken u. U bent toch journalist?" Dat overviel me enigszins, maar intussen weet ik het weer. Thomas is de broer van Andreas, eigenaar van de in Nederland wereldberoemde camping Toni Seeblick in Kramsach. Thomas heeft een camping aan de Achensee (net als Kramsach niet ver van hier) en pacht nu sinds 1 februari van dit jaar ook deze in Itter. Aan de Achensee was ik al eens met de motor, tijdens een reportage voor Moto73. Voordat we het wisten zaten motormaat Bram en ik toen met Thomas aan een vette Apfelstrudel aan de Achensee. Dat Thomas mij nu nog herkende vind ik wel bijzonder...

WL-191230-011-2

Boodschappen
De rit van Natters bij Innsbruck naar hier bedroeg maar zo'n 75 km. Het eerder aangeschafte vignet is nog geldig, dus we namen de snelweg. We deden onderweg geen boodschappen - en dat was fout. De les van vandaag: doe met de camper boodschappen zodra dat kan. Uitstellen is fout.

WL-191230-016

De infrarood-kubus Cube van Redwell. Verbruikt 350 Watt.

Infrarood
Vandaag ook een stukje tekst gemaakt over de infrarood-kubus die we als test meekregen van Redwell in Waddinxveen. Ik zie wel mogelijkheden voor infrarood op de camping. Mits er geschikte vormen worden ontwikkeld die de beperkte ruimte in caravan of camper niet verkleinen.

WL-191230-006-2 WL-191230-008-2

De buitenisolatie rond zijruiten en voorraam bevalt uitstekend. Het isoleert goed, houdt de voorruit schoon en laat zich eenvoudig aanbrengen en weer opvouwen.

WL-191230-002-2

Wij hebben gelukkig een plekje niet te dicht bij de lawaaiige weg. Ik had wel graag hoger, lees zonniger, gestaan. Maar de luifel is wel weer zo'n beetje droog.

WL-191230-019 WL-191230-013-2

Een trend of niet? Caravans en campers worden almaar groter. De caravan past niet meer op twee wielen, de camper krijgt de omvang van een touringcar.

WL-191230-005-2

Schlosscamping Itter heet het hier. Op de foto zie je waarom dat is.

We aten vanavond in het restaurant op de camping. En daar was niets op aan te merken. In het restaurant bestel je tussen 16 en 18u ook de broodjes. Contant betalen bij het bestellen van de broodjes, contant ook de maaltijd afrekenen. Op de camping kun je sinds drie weken (..) wel met een bankpas betalen.

Morgen gaan we naar Hopfgarten en daar met de kabelbaan omhoog. We waren in deze buurt al eens eerder, op camping Reiterhof. Het is dat Zij mij daarop wees: het was mij nog niet opgevallen...

Vuurwerk
Op de camping is vuurwerk verboden (gelukkig). Op 1 januari is er een gemeentelijk vuurwerk in Hopfgarten.