Tweede Kerstdag: sneeuw!

26 december 2019 - Nenzing, Oostenrijk

Toen ik vanmorgen broodjes voor het ontbijt ging kopen besloot ik bij de receptie gelijk de 'wandelbus' voor vanmiddag te bestellen. Want de regen was vertrokken, de lucht kleurde voorzichtig blauw. Om 13u vertrek, twee personen, afgesproken. Buiten kwam ik campingeigenaar Joseph Morik tegen. "Je gaat vandaag toch wel mee naar het Brandnertal? Sneeuw, uitzicht, mooie foto's maken." Er was geen keus, begreep ik wel: de wandelbus werd geannuleerd en wij werden toegevoegd aan de skibus.

WL-191226-003 WL-191226-006 WL-191226-008

In de kabelbaan, skiplezier bij tussenstation.

Dat was een goed advies. We hadden een heerlijke dag 'boven', vanuit Brand omhoog  naar restaurant Frööd op 1680 meter. Eerst een kabelbaan, daarna een gondel. Boven koffie, wandelen, lunchen en weer afzakken naar Brand. Hoewel we seniorenkorting genoten is zo'n gang omhoog toch behoorlijk prijzig. Maar: we hadden erop gerekend.

WL-191226-029 WL-191226-070 WL-191226-036

Heerlijk wandelweer, droogrekken in Brand, man met hond (..).

WL-191226-018 Sneeuwkanonnen in de weer om de piste te verbeteren.

De shuttle nam de weg door Nenzing, omlaag en 's middags ook weer omhoog. Naast mij zat een Belg, die deze weg ook had genomen... maar dan met een Concorde van 12 ton. En daar is die weg totaal niet op berekend. Op de website van de camping wordt ook een andere route geadviseerd, zeker ook voor mensen met een caravan. Het is de route die wij ook namen, via Frastanz.

Morgen daal ik op weg naar Natters wel af via Nenzing: met onze bus moet dat geen probleem zijn.

WL-191226-076 Waarom zou iemand een camper van 12 ton willen...?

1. Rinze:
    26 december 2019
    Mooi verhaal, dat is geen camper meer maar complete woning.
  2. WL:
    26 december 2019
    Mijn idee. Hij had nog 3000 kg laadvermogen over. Over! Toch best aardige, normale mensen. Twee leuke kinderen.