Amsterdam (1)

11 oktober 2019 - Amsterdam, Nederland

Kamperen en Amsterdam: dat is voor ons geen logische relatie. Maar dat verandert vanaf vandaag: we staan sinds begin middag met de camper op de Gaasper Camping. Paar minuten lopen naar de metro en even later ben je midden in Amsterdam: geweldig! Volgens ons zijn dit dingen die je met een caravan wel kunt doen, maar niet zo gauw doet. Vooral omdat het wegrijden en aankomen veel meer tijd kost, en een combinatie lastiger rijdt dan een solo bus.

Op de heenweg eerst een kop koffie drinken bij La Place in Meerkerk.

IMG_20191011_114717

Leuk: we staan hier intussen met drie grijze Adria-camperbussen naast elkaar: een Duitse 600 en twee keer 640, met wel een andere indeling.

IMG_20191011_134217

Eerst een boodschap gedaan in de stad, koffie bij 'Zuivere koffie' (Utrechtsestraat) en daarna naar Fotomuseum Foam. Waar schitterende foto's hangen van Brassaï, een fotograaf uit de jaren dertig tot vijftig van de vorige eeuw. Zwart-wit, Parijs nachtleven, beroemdheden uit die tijd. Erg mooie foto's, mede gelet op het materiaal waarmee destijds gewerkt moest worden.

IMG_20191011_153653

Koffie drinken bij Zuivere koffie aan de Utrechtsestraat.

Screenshot_20191011-174327

IMG_20191011_163838

Zelfportret.

IMG_20191011_192647
De camping ligt bij het eindstation van M53. En dan zitten er niet veel mensen meer in...

Zoon R. woont in Amsterdam, maar is voor zijn werk net dit weekend in Parijs. Hij adviseerde ons te gaan eten bij Pizza Taxi aan de Ceintuurbaan: dat deden wij dus ook en de eigenaar vond het erg leuk dat R. ons hierheen had gestuurd. "De pappa en de mama', zoals alleen een Italiaan dat kan zeggen.

IMG_20191011_173709

IMG_20191011_175829

Boven: De eigenaar van Pizza Taxi.
Onder: Lekker dat het was!

IMG_20191011_185851

Vanaf de Ceintuurbaan namen we de metro naar CS en vandaar weer M53 naar het eindstation, vlak bij de camping. Metrostation De Pijp is erg mooi (zie foto).

Morgenmiddag trakteren we onszelf op een bijzonder concert in het Concertgebouw: het inauguratieconcert van Karina Canellakis als chef-dirigent van het Radio Philharmonisch Orkest. Met Beethoven (Ouverture Egmont) en Shostakovich (symfonie 10). Karina is de eerste vrouwelijke chef-dirigent van een vooraanstaand Nederlands orkest. 's Morgens bezoeken we eerst het Verzetsmuseum.

1. Rinze:
    11 oktober 2019
    Wat voor doorsnede had die Pizza best een grote, voor jullie beiden.
    Rechtstreeks van Utrecht naar Amsterdam of moest je eerst no even langs thuis.
  2. WL:
    11 oktober 2019
    Het was een pizza voor mij alleen. Heerlijk. Nee, na Utrecht twee dagen thuis want Zij moest werken. Nu herfstvakantie (onderwijs).
  3. Joke de Mos:
    11 oktober 2019
    Heerlijk zo samen op stap. En leuke foto’s!
  4. Miranda Van Dijk:
    12 oktober 2019
    Heeeel veel plezier, maar dat gaat wel lukken zo te zien!