Dag 1 - Aankomst in Andeer

15 september 2019 - Andeer, Zwitserland

Mittagsruhe...

IMG_20190915_123934
Om even over twaalf uur arriveer ik bij de camping. Prachtige route via Bregenz, langs Liechtenstein zo Zwitserland in. Toch maar een vignet voor Oostenrijk gekocht. Een boete is heel veel duurder.

De slagboom is dicht. Alles is dicht. Even lezen. Van 11:30 - 15:00 uur middagpauze. Middagpauze? Dat is een vrije dag!

Ik gebruik de tijd om vers water in te nemen, vuil water af te voeren en het toilet te legen. Daarna loop ik het dorpje in. Er zijn terrasjes, een supermarkt en bordjes met wandelroutes. En de Postbus natuurlijk. Die neem ik deze week wel enkele keren.

IMG_20190915_131335
Ik begin met Flammkuchen op dit heerlijke terras van een hotel dat hier al sinds begin 19e eeuw is gevestigd.

Het stel met een VW-bus dat vlak na mij komt is ook verbaasd over zo'n lange pauze. Zij gaan eerst maar een stukje wandelen.

WL-190916-100
Gebouwd in 1828. En vandaag kun je daar gewoon op het terras zitten.

WL-190916-110
Wie Zwitserland zegt, zegt Postbus. Sowieso is openbaar vervoer in Zwitserland goed geregeld.

WL-190916-102
Andeer.

WL-190916-115
Een liefhebber onderweg. Tsjonge, wat loopt dat ding mooi. Twee foto's vond hij goed. Het werden er drie.

WL-190916-121
Zo lijkt de camping nog iets. Maar achter mij louter jaarplaatsen met aanbouwen. Wel verzorgd.
De kerkklok luidt regelmatig. Ik houd daarvan.

WL-190916-123
De regenhoes om mijn fiets. Deze week niet nodig volgens de voorspellingen.