Voorbereidingen voor maand camperen

26 augustus 2019 - Bergen op Zoom, Nederland

Een maand op pad met de camper voor diverse opdrachtgevers. Düsseldorf (CaravanSalon), Deutsche Alpenstrasse (fotografie), Graubünden (Zwitserland, complete reportage ) en Charleville-Mézières (marionettenfestival, Frankrijk).

Het vergt de nodige voorbereidingen: ik ben er al weken mee bezig. Informatie, routes, fotoapparatuur, 230V als er geen stroom is: dat soort dingen. Maar ook campings, camperplaatsen, Landvergnuegen-adressen, aanbevelingsbrief (als ik ergens wordt weggestuurd...), apps voor route van de Deutsche Alpenstrasse en campings.. De uitgever van TopCamper is nog zo attent mij wat informatie toe te sturen.

WL-190812-056

[(Foto: Onlangs stonden we nog in Gorinchem. Naast een heel oud exemplaar...]

Een oplossing voor het laden van de laptop als ik geen stroom ' van de paal' heb had ik nog niet gevonden. Maar: Dometic komt met een oplossing. Een sinusomvormer. Daarmee moet het lukken: accu-capaciteit heb ik namelijk voldoende - inclusief een zonnepaneel.

De omvormer werkt helaas niet in de 12V aansluiting boven de tafel, wel in die op het dashboard. Maar die werkt weer alleen als de motor draait. Dat wordt dus onderweg opladen.

Dometic Sinepower

Twee dagen voor vertrek de camper ophalen. De dag voor vertrek de camper inladen, nieuwe fiets op fietsdrager (aan)passen. Laptop en Chromebook opladen. Camera-apparatuur controleren (lader, batterijen, statief enz.)

WL-180824-071

[Foto: CaravanSalon 2018]

De eerste dagen staan in het teken van de CaravanSalon in Düsseldorf. Daar presenteren fabrikanten van campers, caravans en nog veel meer kampeerspullen hun nieuws voor het komende jaar (2020). Ik verblijf die dagen in mijn camper op fietsafstand van het beursterrein. Er zijn mogelijkheden dichterbij, maar die zijn lawaaiig. Donderdagavond introductie VW California 6.1, vrijdag de gehele dag persconferenties, 's avonds varen met Isabella en zaterdag en zondag tijd om zelf rond te lopen. Maandagochtend vertrek ik richting de Alpenstrasse in Duitsland - de oudste toeristische route hier - die ik van oost naar west ga rijden. Omdat ik daarna in Zwitserland moet zijn.

Screenshot_20190827-073635

Dus in september verkeer ik gegarandeerd regelmatig in hogere sferen!

Vakantie?

De kleinzoons Bram en Thijs (5 en 8) vinden dat ik op vakantie ga. En hebben daarom een tekening voor me gemaakt. De tekening van Thijs bevat een ijsbeer en een krokodil die met elkaar dansen: het restant van een verhaal dat ik hem onlangs voor het slapen gaan vertelde toen we samen met de camper vier dagen aan de Belgische Ourthe stonden.

IMG_20190828_200132 IMG_20190828_200105

1. Wil.J. Schipper:
    27 augustus 2019
    Je blijft jaloersmakend actief, enthousiast en zorgvuldig. Complimenten. Goede reis!
  2. WL:
    27 augustus 2019
    Dank voor deze vriendelijke reactie, Wil. Wie weet kunnen we nog eens samen op pad: dat is mij uitstekend bevallen.