De bus en meer

26 augustus 2019 - Bergen op Zoom, Nederland

Onze Adria Twin Supreme 640 SLB is begin dit jaar gekocht, na een zoektocht die een behoorlijke tijd in beslag nam. Die zoektocht beschrijf ik in het komende nummer (2019-2) van TopCamper. Alle verzekerden bij Aveco - waaronder ikzelf - krijgen dit magazine twee keer per jaar thuisgestuurd.

AdriaTwin

Velocate

De bus, model 2019, is voorzien van een aantal opties. Er ligt een zonnepaneel op het dak, er zijn twee boordaccu's en we kozen voor het verzwaarde chassis. Verder 16 inch wielen, vloerverwarming en achterop een Busbiker fietsendrager (max. 80 kg). De bus is aan de achterzijde voorzien van (instelbare) luchtvering. De 150 pk-versie van Fiat wordt door een soort semi-automaat (geen koppeling nodig) geschakeld. De eerste 4200 km is gebleken dat dit prima rijdt: alleen op hellingen is het soms prettiger handmatig te schakelen. De cruise control wordt zoveel als mogelijk is gebruikt. Het achteruit rijden wordt vergemakkelijkt door de achteruitrijcamera, waarvan het beeld in de spiegel zichtbaar wordt.

De wagen is geleverd door MobileDrôme & Partners in Oud Gastel (Roosendaal). Begin oktober gaat de bus daar nog even heen voor wat kleinigheden.

In de bus is een GPS-tracker van Velocate gemonteerd die voortdurend de positie van het voertuig bijhoudt (zie schermafbeelding onder de foto van de bus hierboven. Leuk om te zien waar je was, niet leuk voor de dief die we zo gemakkelijk kunnen traceren.

Bearlock leverde de stoelhoezen. Construct het stuurslot voor de gerobotiseerde automaat.

IMG_20190828_165550

De eFiets is er een van het Duitse merk Kalkhoff, geleverd door Hermes Fietsen in Bergen op Zoom.

1. Dennis:
    14 september 2019
    Vloerverwarming op 12v of 220v ?
  2. WL:
    14 september 2019
    Dat zal op 230V zijn denk ik. Ben geeneens zeker. Maar op 12V, nee dat trekken die accu's niet lijkt mij. Ik zoek het op.