Vertrek en aankomst in Düsseldorf

29 augustus 2019 - Düsseldorf, Duitsland

We staan boven en het alarm gaat af. Hoe kan dat nou? Een uurtje later weer. Wacht, het is een rookmelder. Zelfde geluid ongeveer. Batterij eruit, opgelost. Tijdelijk althans.

Iets na tien uur start ik de bus.

IMG_20190829_143609

Rheincamping Meerbusch is rond het middaguur gesloten. Ik ben net op tijd binnen, als laatste. Plassen op de grond, een stortbui en windvlaag vanmorgen, hoor ik.

IMG_20190829_135302

Een stuk (niet door mij) zelfgemaakte pizza uit de vriezer smaakt, ontdooid, prima. Mijn lunch.

Op de fiets naar de CaravanSalon. Accreditatie geregeld. Scheelt tijd morgenochtend, want dan staat er een rij. Nu niemand.

IMG_20190829_165838

Op de fiets de stad in. Spatbord los: los getrild denk ik. Gelukkig zie ik het. Vastgezet.

Milchkaffee op terrasje langs de Rijn. Stukje terug is een camperplaats aan het water, maar daar wil je niet staan. 50 cm tussen de wagens... En hoe kom je eruit? Er zijn grenzen.

IMG_20190829_155627IMG_20190829_155709

Op het terras komt een zwerver om geld bedelen. Wat een vieze, dunne man. Versleten kleren, ongewassen en ongeschoren. In het rijke Düsseldorf. Dat verder vergeven is van elektrische stepjes. Ik denk met je telefoon en een app te activeren. Ze staan en rijden overal. In Nederland zijn ze op de openbare weg verboden...

IMG_20190829_165143

Als ik het gemailde adres aankom is er niets te zien. Goed, ik ben een kwartier te vroeg, maar toch. Een stel met een auto stopt en wil op dat adres naar binnen gaan. Hier, een première van VW? Nee hoor... Contactvrouw VW gebeld. Blijkt dat ze het verkeerde adres - aan iedereen - heeft gestuurd. De rest, met een shuttle komend, heeft daar geen last van: ik op de fiets wel. In plaats van 18 km de ene kant op had ik 7 km de andere kant op moeten rijden. Een extra busje wordt ingezet om mij op te halen: foutje van VW. Maar het wordt goedgemaakt.

En zo kon ik dus de eerste foto maken van een primeur: de VW California 6.1. Erg digitaal... erg mooi... en met alle rij-assistenten vast geweldig rijdend.

WL-190830-006

Bij de première een BBQ, een glas rode wijn en een wafeltje van... een VW-bus.

IMG_20190829_202856

De terugweg kon via een fietspad langs de Rijn. Alleen: het was aardedonker: geen lantaarnpaal te bekennen!

1. Joke de Mos:
    30 augustus 2019
    Leuk leesvoer als start van de dag
    Veel plezier Willem🙋🏻‍♀️ Joke