De stal... [slotbericht van deze trip]

3 januari 2020 - Bergen op Zoom, Nederland

Rond tien uur vertrokken we gisteren uit Itter. Wel wat oponthoud: er waren meer mensen op het idee gekomen om de drukke vrijdag en zaterdag te mijden. Bij camping Schlossberg Itter vonden ze dat we een dag moesten blijven, 'omdat we bij de aanmelding vier nachten gereserveerd hadden'. Ja, dat begrijp ik, en zeker als het terrein vol zou zijn, maar het was voor de helft leeg dus er zou zeker door ons vertrek geen 'onnodige leegstand' optreden.

Gelukkig overwon de rede: er werden drie nachten in rekening gebracht. Overigens wel een 'strenge' camping:  'Voor elf uur vertrekken want anders moeten we deze dag in rekening brengen.' Naar, zo'n bericht. Van wie moet dat trouwens? Laat dat toch van de omstandigheden afhangen: je gasten zijn op vakantie en hebben nu even geen behoefte aan 'regeltjes'.

Favoriet
WL-191224-027
Onze favoriete camping van de zes die we bezochten: Alpencamping Nenzing. Gevolgd door camperplaats Balderschwang. De eerste door de voorzieningen en de mensen daar, de tweede door de ligging.

Oliebollen
De gekochte oliebollen uit 2019 waren helaas in de diepvries blijven liggen. Die eten we dus nu op. Op een heerlijk 2020.

IMG_20200103_111358_HDR
Eigenlijk dachten we de rit naar huis in twee etappes te doen. Maar als de Fiat Ducato eenmaal rijdt - en ik vind dat-ie heerlijk rijdt: semi-automaat, 150 pk, cruise control - en we ruiken de stal kijken we elkaar aan en zeggen we: zullen we maar doorrijden? Rond middernacht waren we thuis. De in juni ontvangen Adria Twin Supreme 640 SLB heeft er intussen ruim 12.000 km op zitten. Gemiddeld verbruik: 1:11,5. Ofwel 8,6 liter op 100 km.

WL-191230-021