De trip die niet doorgaat...

13 maart 2020 - Bergen op Zoom, Nederland

Weekend 14-15 maart 2020

Woensdag 11 maart

Dit is een opmerkelijke periode: wereldwijd heerst er een corona-epidemie. In Nederland wordt vooral Brabant getroffen. Het advies: mijd sociale contacten, geen handen schudden. Mijn fotocursussen komende vrijdag 13 en zaterdag 14 zijn afgelast: de komende twee weken zijn er geen cursussen. Het zal een heel 'gedoe' worden om daar straks nieuwe data voor te vinden.

2020-03-12_171330

De bedoeling is nu zaterdagmorgen te vertrekken: Chajah heeft vrijdagavond nog een bijeenkomst in Zoetermeer. Helaas: we zouden anders vrijdag al weg hebben gekund. We kunnen nu in elk geval zaterdagmorgen vertrekken en niet zaterdagmiddag. Bestemming: Zwolle. Ik volg zondag een training in het gebruik van Fuji-X camera's: verheug ik me erg op. We willen ook museum De  Fundatie nog bezoeken. Uiterlijk dinsdag zijn we terug, maar misschien maandag al. Hangt ook wat van het weer af.

Misschien blijf ik solo wel langer weg. Immers, vrijdag de 20e vertrekken we al weer naar Amsterdam voor een uitvoering van de Matthäus Passion, waarin Chajah zaterdag de 21e meezingt. Op de verjaardag (1685)  van Bach nota bene.

Donderdag 12 maart

WL-200313-002-2 WL-200313-002
Het verschaft me wel de tijd een nieuw aangeschafte tussenring eens te proberen

De persconferentie van de regering vanmiddag zet heel het land op z'n kop. Alle bijeenkomsten met meer dan 100 mensen zijn verboden: alles om verdere verspreiding van het coronavirus te verspreiden. Musea, beurzen, concerten, sportwedstrijden: niks gaat voorlopig tot 31 maart aanstaande door.

Het heeft dus ook geen zin om naar Zwolle te gaan. Museum De Fundatie is dicht. Mijn fotoworkshop zal wel doorgaan, maar daar kan ik zondag ook met de personenauto naar toe. Het weekend daarop zal ook de Matthäus Passion in Amsterdam wel worden afgelast. Naar Amsterdam gaan met de camper heeft dus ook dan geen enkele zin. Nijkerk, de beurs Photo Imaging, is ook afgelast. Mijn hele week met de camper, via Zeewolde en Lage Zwaluwe: zal wel niet doorgaan. Wordt vervolgd. Maar thuis. Er zijn ergere dingen. Niet ziek worden is voorlopig het belangrijkste voor alle mensen in ons land.

Vrijdag 13 maart (ook dat nog...)

In het NOS-nieuws op de radio hoor ik dat Max Verstappen het niet starten van het F1-circus betreurt maar dat hij er wel begrip voor heeft. Lekker belangrijk, maar niet heus. Heeft de NOS geen belangrijker nieuws voor die enkele minuten?

Er gaat dus vooral veel niet door. Tot ver in april zijn zaken afgelast. Normaal zou nu de camper voor de deur staan voor vertrek morgenochtend. Maar dat doen we dus niet: ik ga wel zondag naar Zwolle voor een workshop. Zaterdag wordt voor een deel een wandeldagje hier in de regio. Ook leuk.

1. Ebbinge:
    13 maart 2020
    Je leven is niet eentonig!
  2. WL:
    14 maart 2020
    Haha, nee, nog niet. Maar over twee weken zitten we allemaal binnen - net als in Italië nu. Moet je een verklaring hebben om buiten te zijn. En dat duurt dan wel even, vrees ik. Volgende week naar Amsterdam. Maar kan dat wel? Is de camping wel open waar we hebben gereserveerd? We gaan een spannende week tegemoet...