Nunspeet - zonder spanning

24 februari 2020 - Nunspeet, Nederland

Vanmorgen namen we afscheid van Kees en Anneke: hun eerste trip met hun Adria buscamper zat erop: er wachten weer taken thuis. Ondanks het bar slechte weer hebben ze het prima naar hun zin gehad, en de hondjes ook. Dit weekend wilden ze erachter komen wat ze nog missen, wat beter op een andere plek kan staan en vooral ook: of alles werkt. En dat laatste lijkt het geval gelukkig.

IMG-20200224-WA00001582550550121-d079c83a-8e9c-4536-924f-2f1e57a5c27c_

Wij reden naar Nunspeet, naar Camperplaats De Zwaan. Gezien het aantal beschikbare plaatsen hier, het weer en de datum leek reserveren nogal overbodig. En dat bleek juist: van de zestig plaatsen zijn er nu drie bezet. Onderweg maakten we een koffiestop, een winkelstop en een tankstop.

Ik koos een willekeurige plek en sloot de stroomkabel aan. Zonder resultaat. Een ander stopcontact: ook niks. Ik probeerde er vijf zonder resultaat. De beheerder van De Zwaan maar even bellen: is er wel stroom op het terrein? "Ik zit zelf in Spanje, maar vanavond komt er iemand langs."
Er is iets in onze camper niet in orde. Dacht ik. Mijn dealer bellen. Ach - die zijn dicht in verband met carnaval. Een Adria camperspecialist gebeld: die adviseerde de aardlekschakelaar te testen. Alles in orde onder de zitting. De hoofdschakelaar eens uit en aan zetten: die is immers eerder stuk geweest. Ook in orde. Nog maar eens een andere aansluiting van de camping proberen: bingo! De aansluiting levert maar 4 Ampère en intussen zijn de meeste er dus gewoon uitgeknald. Een buurman bevestigt dat: "Er was hier gisteren iemand die ook diverse keren van contact wisselde. Die heeft er waarschijnlijk wel enkele overbelast."

We staan. Weiland om ons heen. Het stortregent. Af en toe schudt de wagen door de heftige wind. En toch - en toch zitten we hier best lekker. Foto's volgen: veel te nat nu buiten.

Twee nachten blijven we hier - als we niet omwaaien tenminste. Dan gaan we naar Werkhoven - ook voor twee nachten. Daar waait het trouwens ook stukken minder, hoor ik net van de beheerder.

1. Ebbinge:
    24 februari 2020
    Dus een spanningszoeker bij de ontbrekende inventaris!
    Het probleem ligt niet altijd bij de camper, meten is weten!
  2. WL:
    24 februari 2020
    Goede tip: waar controleer je in zo'n blauwe campingaansluiting of er spanning is? Er zijn drie mogelijkheden...
  3. Ebbinge:
    24 februari 2020
    De dikke pen is de aarde (middelste) andere de spanning.
  4. Ebbinge:
    24 februari 2020
    Meten middelste en één van de andere twee!