Lelystad (slot)

21 oktober 2019 - Lelystad, Nederland

Vroeg opstaan in Nagele: we moeten zondag om 9:00 uur op het rijvaardigheidscircuit Lelystad zijn om deel te kunnen nemen aan de Camperdriving Experience: geen idee waarom dat in het Engels moet bij de NKC. Dat redden we mooi op tijd en we hebben een leuke dag. De kritiek die ik had op een deel van het programma heb ik rechtstreeks naar de NKC gestuurd.
De camper werd door vrijwilligers van de NKC ook gewogen: met twee eFietsen achterop had ik daar een zwaar hoofd in. Maar dat viel mee: 3380 kg, met ons ook erin. We hebben dus nog 120 kg 'ruimte'. Een hele opluchting, want een eerdere weging bij een landbouwbedrijf gaf ook ongeveer dat aan, maar dan zonder ons en zonder fietsen.

IMG_20191020_130938 IMG_20191020_105947
Er waren honderd campers op het evenement. Buscampers, halfintegralen, integralen en een enkel buitenbeentje.

IMG_20191020_173547

En ook Chajah nam achter het stuur plaats - voor een noodstop op glad wegdek. Zie de video.

De maaltijdsalades die we in Marknesse hadden gekocht aten we ergens langs de snelweg op. Camper parkeren, stoel draaien, koelkast open en eten. Deden we in de caravan nooit - en nu ligt dat zo voor de hand.

Vandaag - maandag - zijn de winterwielen onder de auto gezet. Want in de winter gaan we gewoon door met camperen. Best een beetje eng, iemand anders in je bus te zien die een brug op rijdt en vervolgens de hele handel optilt. Maar ze doen natuurlijk niet anders bij zo'n gespecialiseerd bedrijf...

IMG_20191021_135756 IMG_20191021_135956

Op de nieuwe wielen heb ik Michelin Agilis Alpin laten zetten (225/75R 16C - waarbij de C voor Camper staat). De omschrijving van deze banden: De Michelin Agilis Alpin 225/75 R16C 121/120R (10PR, 3PMSF) biedt een uitzonderlijke aandrijving, een opmerkelijke veiligheid, een vertraagde slijtage, en is erg stevig. De band heeft een lange levensduur, en is ultra performant als het gaat om de hoeveelheid kilometers. Bij het ontwerpen van de Michelin Agilis Alpin 225/75 R16C 121/120R (10PR, 3PMSF), hebben experts de remafstand op nat en beijzeld wegdek tot wel twee meter verkort in vergelijking met zijn voorganger (de MICHELIN AGILIS 81 Snow Ice)! Zijn profiel is ontworpen voor moeilijke terreinen in de winterperiode. Nou, daar durf ik de Alpen wel mee in.

Het was een fantastische week! De volgende trip wordt zo goed als zeker Frankrijk, Lac du Der. Dat ga ik weer alleen doen. En daarna gaan we naar de sneeuw in Duitsland en Oostenrijk. De kunststof sneeuwschep heb ik alvast in de camper gelegd. Met dank aan Wim de Roos.

IMG_20191021_132723

Van reisblog naar fotoboek