Kampeer en caravan Jaarbeurs - Utrecht (3)

10 oktober 2019 - Utrecht, Nederland

Dat was een drukke dag gisteren... Om zeven uur opgestaan en toch eerst maar de kachel even aangedaan. Even naar buiten kijken - de lucht kleurt rood, dat ziet er goed uit!

IMG_20191009_080159_817

Veel bezoekers zijn er aan mijn 'stroomloze' kant niet bijgekomen: wonderlijk, dat de meeste camperaars kiezen voor stroom (vijf euro per nacht duurder ook). Terwijl ze vrijwel allemaal accu' s aan boord hebben. Er stond zelfs een grote Morelo ' aan de paal'.

Bij de NKC-camper was ' een ontbijt' af te halen. Nou ja, dat bestond uit een croissantje en een blikje jus d'orange. Gelukkig had ik zelf ook nog een broodje ' in huis'.

IMG_20191009_222430_855

Wat zouden dat voor bedden zijn? Ik heb nog nooit een bed met een garage gezien...

Toen ik om half negen in de perskamer kwam lag er iemand op de grond, onder een van de tafels. Niks aan de hand: het bleek een monteur die een tafelpoot wilde repareren.
Daarna verbleef ik de hele dag, tot 17:00 uur, op de beursvloer. De trends: meer campers en minder caravans dan voorheen, meer 'beleving' en minder alleen maar voertuigen naast elkaar. Leuk deel met winterkamperen: ik pleit ik al heel voor meer aandacht hiervoor en ben hier dus blij mee!

93a741d2-bfa7-494f-bddd-ecbe9e48efd5

d55cf462-8fc0-461f-9502-9ad979cd7c0a

Verder was er de bekendmaking van de ANWB  Caravan en de Camper van het Jaar 2020. Het trok veel publiek, maar duurde te lang in mijn ogen. De winnaars: van harte!

De Kampeer en Caravan Jaarbeurs is er nog tot en met aanstaande zondag.

1. Peter:
    10 oktober 2019
    Leuk je gezien te hebben