Via Jaarbeurs naar Brabanthallen

28 februari 2020 - 's-Hertogenbosch, Nederland

Vanmorgen reden wij bijtijds richting Jaarbeurs, voor de Fiets en wandelbeurs. De Fietsen van het Jaar werden bekend gemaakt, en dat was best een vermakelijke bijeenkomst. En vooral: heel veel beeldschone fietsen.

Even vergeten: inrijden kan maar tot 2 meter. Van de portier mochten we aan de overkant van staan, op P2. Gratis nog wel.

WL-200228-055
De eFiets neemt intussen ruim 40% in van alle fietsverkopen. En het aandeel zal nog verder stijgen.

Daarna besteedden we de dag vooral op de Fiets en wandelbeurs. We kochten tegen woekerprijzen een broodje. Het flesje water vonden we zo idioot duur dat we dat maar lieten staan. Daar zijn we misschien toch gewoon wat ouderwets in...

WL-200228-049WL-200228-050
Ook deze 'muziek' komt uit het land waar Beethoven werd geboren...

Toen ook deze beurs bekeken was wandelden we nog naar het museum Catharijne Convent, waar vanaf vandaag een tijdelijke tentoonstelling is gewijd aan 'Allemaal wonderen'. Daar geloof ik niet in, maar het is wel boeiend om te zien wat zich op dit terrein allemaal afspeelt en bekend is. In het verleden, in de neurowetenschappen, in de kunst. 'Gelovige mensen geloven meer in wonderen dan anderen', las ik ergens. Dat verbaasde me nou helemaal niks. De tentoonstelling duurt nog tot en met 23 augustus.

IMG_20200228_160759_HDRIMG_20200228_161251_HDRIMG_20200228_155247_HDR

We aten wat in Utrecht (Metro), kochten een SIM-kaart voor de Truma iNet bij Vodafone ('Nee, een mini SIM-kaart bestaat niet.' O nee, en wat staat hier dan?) en reden vervolgens naar de Brabanthallen in 's Hertogenbosch. Waar NKC-vrijwilligers in opnieuw harde wind en stromende regen ons de weg wezen naar een plekje voor vannacht. En we zijn niet de enigen: het staat hier helemaal vol met campers. Ik zal er morgen wat foto's van maken.
Morgen geef ik, verspreid over de dag, drie lezingen over fotografie. Benieuwd hoeveel mensen daar naar komen luisteren.

Ook nog even de SIM-kaart in de iNet geplaatst. Morgen even controleren of dat werkt.