Hohe Salve: de hoogte in - en met enige moeite weer terug

31 december 2019 - Itter, Oostenrijk

Het wisselen van de gasfles was gisteren toch weer gecompliceerder dan gedacht. Weer de foutmelding op het Truma paneel die we eerder kregen. Alleen: nu wisten we wat te doen. En de volgende keer zal het nog eenvoudiger gaan: de 'storing' moet ook op het paneel op te lossen zijn. We zullen zien: deze fles krijgen we de komende dagen niet helemaal leeg. Opnieuw dank aan L.I., die mij via WhatsApp van de juiste adviezen voorziet.

"Heeft u geen zakje bij u?" Die vraag kreeg ik vanmorgen bij het ophalen van de broodjes. Nee, moet dat dan? Waarom heeft niemand dat verteld bij het bestellen gisteren...?

Gratis...?
Met de skibus (gratis) naar Hopfgarten. Twee jaar terug waren we hier ook - maar dan komend van de andere kant (camping Reiterhof). Koffie op de hoek met één Apfelstrudel (mag dat nog één keer: bijna 30 gulden), voor 40 euro twee kaartjes voor de kabelbaan gekocht (je loopt leeg op wintersport) en naar boven. Eerst halverwege even rondgekeken, daarna naar de top.

WL-191231-002

Heerlijk, die kinderen gaan zonder angst achter de ski-juf aan.

Paragliders
Boven was het een stuk kouder en winderiger. Maar het was wel geweldig om naar de halsbrekende toeren van de vliegeniers te kijken, de paragliders dus. Stevig ingepakt in een soort zak spelen ze met de stevige wind. De meesten solo, een enkele duosprong. Deed ik ooit ook, in Zwitserland, maar wel in de zomer.

WL-191231-055  WL-191231-015  WL-191231-051

Na een warme lunch met Gulash op 2800 meter - het ligt misschien daarom wel wat zwaar op de maag - daalden we met de kabelbaan weer af tot het middenstation. De rest, had ik bedacht, zouden we gaan lopen. Een wandeling van anderhalf uur, werd ons verteld.

Spekglad
Ja, vast, maar niet als het hier en daar spekglad is en Chajah last van haar liezen kreeg. Angst om te vallen maakte haar bewegingen zichtbaar krampachtig. Tot overmaat van ramp viel ze dus prompt - op haar billen. Ik heb overigens geconstateerd dat deze het onverwachtse contact met de Oostenrijkse bodem ongeschonden hebben overleefd...

WL-191231-104  WL-191231-110

Pas tegen vieren waren we weer in Hopfgarten. We hadden dus nog maar weinig tijd om boodschappen te doen. Ik liep vooruit, want Chajah was niet meer vooruit te branden! Gelukkig is het intussen weer gezakt en voelt ze niets meer.

WL-191231-086  WL-191231-018  WL-191231-101

Heerlijk uitzicht, maar niet zonder gevaar. En skiën is zó vermoeiend... de kinderen vielen letterlijk om.

WL-191231-002-2  WL-191231-005-2  WL-191231-011-2

Terug op de camping nog even de kerstboom gefotografeerd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henry:
    1 januari 2020
    Weer een prachtige, pakkende tekst die net lang genoeg is om lekker vlot te kunnen lezen.
  2. WL:
    1 januari 2020
    Dank je wel Henry! En ook hier: de beste wensen!