Kampeer en caravan Jaarbeurs - Utrecht

6 oktober 2019 - Bergen op Zoom, Nederland

Voordat we samen met de camper richting Amsterdam vertrekken bezoek ik eerst nog alleen de Kampeer en caravan Jaarbeurs in Utrecht. In de nacht van dinsdag 8 op woensdag 9 oktober sta ik op P2 met de camper. Vrijdag vertrekken we samen richting Amsterdam. Het levert berichten op voor Viva kamperen (blog en Instagram), een interview met foto's voor Vakantiekriebels en wie weet ook één of twee interviews voor Autoweek Campers.

WL-190905-408

Achterlicht

Vorige week was de camper nog even bij de dealer, voor enkele onvolkomenheden, waaronder een haperend achterlicht. Er was iets met de bedrading niet in orde. Als ik vandaag (ma 7/10) iets in de camper ga leggen merk ik dat de huishoudaccu's helemaal leeg zijn. Misschien toch iets verkeerd aangesloten door de dealer? Hier baal ik erg van, van een diepe ontlading van accu's is absoluut niet goed voor die dingen. De dealer is op maandag onbereikbaar. Morgenochtend om tien uur sta ik daar dus weer voor de deur.

Eén van mijn twijfelpunten caravan - camper was de enorme hoeveelheid techniek in een camper. Leuk voor techneuten, maar dat ben ik niet. Alles moet gewoon werken. Zo niet, dan kan ik er vrijwel nooit iets aan doen. Dit komt vast ook goed, maar het levert ergernis op. Wordt vervolgd.

Pier

Dinsdagmorgen, 9:00 uur. Een paar uur laden gisteren bood geen soelaas. Het stukje rijden naar de dealer ook niet. De huishoudaccu's zijn dood als een pier. Als de wagen start dan komt het Truma bedieningspaneel tot leven, maar het start de tijd op 00:00u. Er heeft dus geen enkele spanning op gestaan. 'Vermoedelijk toch bij de reparatie van de achterlicht-aansluiting iets mis gegaan", denkt de man van de werkplaatsreceptie. Nou, dat denk ik eigenlijk ook.
Maar: we hebben het allebei mis. De boosdoener is de hoofdschakelaar, opzij bij de bijrijdersstoel. Die is stuk - en niet in voorraad. Moet uit Slovenië komen en dat kan enkele weken (..) duren. Voorlopig is de zaak doorverbonden. Alles werkt, de accu's zijn nooit leeg geweest en er is dus geen schade. "Hebben we nog nooit gehad, zo'n kapotte schakelaar."

1. Rinze:
    11 oktober 2019
    Dat zeggen ze allemaal nog nooit gebeurd!!!!