Het Ei van Columbus

23 februari 2020 - Beekbergen, Nederland

Zaterdagmorgen 22 februari rijden we naar Beekbergen. De iNet van Truma is geïnstalleerd en werkt - vooralsnog op Bluetooth - prima. Zal deze week proberen een prepaid SIM-kaartje te kopen en in het kastje te installeren. In elk geval hoef ik nu al niet meer het bed te verlaten om alvast de kachel aan te zetten. Gemak dient de camperreiziger.

WL-200222-159 WL-200222-158

We spreken af met Anneke - schoolvriendin van Chajah - en Kees: zij kochten onlangs een Adria buscamper met een iets afwijkende indeling. Via Marktplaats, 35.000 km en keurig onderhouden en met veel accessoires. Twee Adria Twins bij elkaar: die afspraak was snel gemaakt. Het is hun eerste trip: kijken of alles werkt, hoe het bevalt, slaapt... Zelfs hun hondjes vinden het leuk, zo lijkt het.

WL-200222-162
Zijn er ook nog andere merken camper dan?

Camping met camperplaats
Het Lierderholt in Beekbergen is een grote camping met een aparte ingang voor een keurige camperplaats - met eigen sanitair. Het restaurant blijkt op zaterdagavond te zijn afgehuurd voor een besloten feestje. Op loopafstand is er het Ei van Columbus, waar we werkelijk heerlijk hebben gegeten - na een voorafje bij het open haardvuur. Slibtongetjes voor Haar en wildstoof voor mij. Tijdens de wandeling 's middags had ik al gezien dat er in deze buurt genoeg wilde zwijnen zijn... op heel veel plaatsen zie je de sporen van het wroeten.

IMG_20200223_102310_HDRIMG_20200223_155143_HDR(1)IMG_20200223_153913_HDR

Telefoonfoto (l) Straatje voor de camper wordt zwembad. In het bos zien we dat er veel water is gevallen.

Zondagmorgen plenst het werkelijk van de regen. De camper schudt regelmatig heen en weer in een stormaanval. De keggen waarop de voorwielen staan zakken gedeeltelijk in de blubber: wegrijden wordt nog wat. Maar dat zien we wel als het zover is (maandag).

IMG_20200223_162502_HDRIMG_20200223_161606_HDRIMG_20200223_160837_HDR

Zondagmiddag een boswandeling als het even droog is. Droger althans: af en toe vangen we nog wat spetters op. Hemelse, en uit de boomkruinen.

IMG_20200223_164439_HDRIMG_20200223_165834_HDR

We komen ook nog langs de buurcamping. Of het daar gezellig is... ik weet het niet.

1. Anneke Gerritse:
    23 februari 2020
    Ons eerste weekend weg met de buscamper. We worden ultiem getest. Wat een wind en vooral regen. Maar nog steeds erg blij met een op alle fronten goed werkende bus. Camper Liederholt is een aanrader.