CMT Stuttgart: wat een leuke beurs!

4 januari 2020 - Bergen op Zoom, Nederland

Als je van kamperen en reizen houdt is de CMT in Stuttgart een beurs om de vingers bij af te likken. De locatie is bij het vliegveld van Stuttgart en de grote Bosch-garage over de snelweg hier. De helft van enorme hallen is tijdens de dagen van deze beurs gevuld met vele honderden  tenten, vouwwagens, caravans, kampeerauto's en accessoires.

WL-170113-056
De vrijdag is gevuld met perspresentaties. Van 8:30 - 17:30 uur.

Maar bijna evenveel hallen zijn gevuld met reisbestemmingen: verre bestemmingen, maar ook heel veel dichterbij. Landen, steden, streken, campings... je hebt dagen nodig als je alles wilt zien.

Camper

Daarom ga ik er dit jaar met de camper naartoe: één van de enorme parkeerplaatsen is gereserveerd voor campers en ik geloof ook caravans. Dat zal best wat onrustig zijn, maar ook wel leuk om eens mee te maken.

WL-170113-064
Heel veel caravans, grote en kleine. Campers, kleine en grote.

Vrijdag gaat het daar echt 'los' met de vele persconferenties van de fabrikanten. Donderdagavond heb ik hier al de eerste afspraak. Zaterdag gaat de beurs ook voor het publiek open. Zodra ik in de gelegenheid ben volgen hier de eerste nieuwtjes van de beurs. En wie weet ook van de rit er naartoe. De afgelopen jaren was er bijna altijd wel sneeuw... maar onze camper staat op prima winterbanden - met sneeuwvlok - en ik heb zelfs sneeuwkettingen bij me. Al zullen die, zo dicht langs de snelweg, niet snel nodig zijn.

WL-170115-150

Voertuigen, maar ook bestemmingen. Kampeer en Caravan Jaarbeurs en Vakantiebeurs in één: dat is de CMT Stuttgart.

Kraanvogels

Het is mijn bedoeling tot en met maandagmorgen te blijven. Daarna rijd ik rechtstreeks naar huis en kan de bus even de stalling in tot ergens in maart: dan wil ik in Duitsland naar de kraanvogels gaan kijken, die vanuit het zuiden hun broedgebied in het noorden weer gaan opzoeken.

1. Ebbinge:
    5 januari 2020
    Ben benieuwd naar je verslag,
  2. WL:
    8 januari 2020
    Hier zal ik zeker een en ander melden. Maar het echte, 'harde' nieuws is natuurlijk in eerste instantie bestemd voor mijn opdrachtgevers.