CMT open voor publiek

11 januari 2020 - Stuttgart, Duitsland

Toen ik vanmorgen rond half negen de hal van ingang oost binnenkwam was deze al behoorlijk gevuld met mensen. Ik begrijp dat ze liever hier wachten dan in de file. Wel apart dat ik dan gewoon naar een medewerker loop die mij vervolgens na het tonen van mijn badge toelaat. Heerlijk: anderhalf uur nauwelijks mensen, dus gauw de foto's maken die ik nodig heb. Want als het publiek eenmaal binnen is ben ik kansloos.

WL-200111-002-2
Allemaal voertuigen zonder kenteken. Daar komt straks een tijdelijke plaat op voor het maken van een proefrit.

WL-200111-068  WL-200111-037-2  WL-200111-031-2
Middelste foto: Alexander Wottrich, CEO van Truma en kleinzoon van de oprichter.

Vervolgens was er eerst een bijeenkomst bij Truma, dat een nieuwe caravanmover introduceerde en een lijn koelboxen. Bij Truma ben je ook verzekerd van enkele lekkere ontbijthapjes: heel fijn. Mijn vaste contactpersoon was helaas ziek geworden: angina, liet ze me weten. Dat hoor je toch niet veel meer...

WL-200111-015-2  WL-200111-004-2  WL-200111-040-2
De eerste twee foto's zijn voor tienen gemaakt. Met publiek kom je geen camper meer in... laat staan dat je foto's kan maken.

WL-200111-065  IMG_20200111_155713_HDR
Op de Kampeer en Caravan Jaarbeurs schitteren de merken Hobby en Fendt altijd door afwezigheid. Samen zijn ze in ons land goed voor een marktaandeel van ik schat bijna 50%. In Stuttgart en ook in Düsseldorf staan ze natuurlijk wel.

WL-200111-071
Grote stand van Pössl. Ze hebben een flinke levertijd. En zijn erg arrogant als je na aanschaf problemen krijgt, vertelde een Duitse Pössl-eigenaar me. "De wagen is prima, maar ik koop er nooit meer een."

IMG_20200111_175338_HDR
Hier at ik vanavond een hapje: bij Tor 1 staat een soort Oostenrijkse berghut.

IMG_20200111_175629_HDR
Grappig: groot en klein naast elkaar.

Aan het einde van de middag een interessant gesprek met de importeur van Engelse caravans in o.a. Duitsland en ons land. Daarna: eten, werken.

1. Ebbinge:
    11 januari 2020
    Als een possl camper prima is volgens de gesproken Duitser kan je pech hebben met de dealer en dat is erg jammer voor beiden. Heb zelf ook een possl roadcruiser revolution en ben erg tevreden, wilde dit met je delen!
    Mijn tweede possl camper, dus geniet volop van deze camper bouwer!
  2. WL:
    11 januari 2020
    Gelijk heb je. Maar bij deze man ging er zoveel fout... dat ik me zijn irritatie wel kan voorstellen.