Al bijna in Stuttgart

8 januari 2020 - Calw, Duitsland

Vanmorgen rond tien uur vertrok ik uit Bergen op Zoom. Water ingenomen, koelkast aangezet en spullen erin, tanken - ik nam een keer de 'speciale' diesel: ik heb me laten vertellen dat het goed is dat af en toe te doen: het is wel duurder uiteraard - en rijden maar. Over Venlo, want door België rijden doe ik niet vrijwillig. Eenmaal in Duitsland is het opvallend rustig. Ik kan met 95 km/h vrachtwagens inhalen zonder dat er iemand achter me jaagt.

Wat een leuke serveerster was dit...

De eerste camperplaats die ik dacht te benutten was 1. op gras dat ik niet vertrouwde en 2. in een omgeving die ik niet vertrouwde. Een sporthal, een grote parkeerplaats, geen woningen en de camper erg zichtbaar - want verder stond er niemand. Al die bierflesjes op de grond: nee, doorrijden maar. Prachtige weg: slingerend, vlak asfalt, op en neer.
De volgende plek was een camping. Maar om 16 uur gesloten. Bellen kon tot 18 uur. Ik stond er om 18:15 uur. Laatkomers mochten wel op de camperplek gaan staan, klein stukje verder. Zag er allesbehalve aantrekkelijk uit...

IMG_20200109_084620_HDR  IMG_20200109_084715_HDR
Plekje voor één nacht. Holiday Camp in Calw. Snel voorbijrijden als je in de buurt bent.

En nu sta ik dus in Calw. Op nog maar vijftig kilometer van de plek bij Stuttgart waar ik wil zijn. Holiday Camp heet het terrein, maar ook hier is geen hond. Voor de slagboom is een parkeerterreintje: daar ben ik maar gaan staan. Sta niemand in de weg en zal morgen wel iemand zien. Heb nog wel gebeld, maar dan krijg je een antwoordapparaat. Het toiletgebouw is net na de slagboom: ook handig. Er loopt een weg langs de camping, maar daar is maar weinig verkeer.

IMG_20200109_084920_HDR   IMG_20200109_084949_HDR  IMG_20200109_085447_HDR
Enkele 'sfeerbeelden' van Camping Holiday in Calw. Er is ook een zwembad!

Kan hier alvast wat werken. Er moet een ingewikkelde tekst (voorwoord) komen voor een opdrachtgever. Daar ga ik hier in Calw eens even voor zitten.