Aankomst in Leeuwarden

22 januari 2020 - Leeuwarden, Nederland

Op woensdag 22 januari rij ik rond half negen richting Heerenveen, voor een interview en foto's bij een bedrijf dat caravans en campers repareert. Daarna doorgereden naar Leeuwarden voor enkele dagen Caravana.

De organisatoren van de Caravana zouden eens bij de CMT in Stuttgart moeten kijken hoe het daar geregeld is voor mensen die met caravan of camper komen. En in het bijzonder op de faciliteiten voor de pers. Het scheelde maar weinig of ik had hier zestig euro moeten betalen: dat werd gelukkig teruggedraaid. Ik kom hier tenslotte werken, ten faveure ook van de Caravana.

WL-200123-001
Het is nu drukker geworden, maar vanmorgen en vannacht was het nog rustig.

Water is er niet. Ja, binnen. Maar daar past de jerrycan niet onder. Dus ik verzon een list: fluitketel mee, die vullen en die leeggooien in de jerrycan. Beetje onhandig, maar het werkt... Er gaan zeker zes fluitketelvullingen in de jerrycan. Een man die naar het toilet ging fronste wel zijn wenkbrauwen maar zei niets.
Stroom is er wel. Gisteren had ik de laatste opening, maar intussen is er bijgeplaatst zag ik vanmorgen. Hoeveel Ampère: geen idee. Ik zet de elektrische verwarming maar even uit als ik de waterkoker activeer. De stroomkast zit intussen op slot, dus ik kan er niet meer bij. Gelukkig (..) is het niet koud: veel verwarming is niet nodig.

WL-200123-008
Spaanse worsten. "De enige in Nederland die zuiver Spaanse worsten heeft. Een dat proef je, dat ze echt Spaans zijn."

De avond gisteren doorgebracht met 'oefenen' met nieuwe software voor bewegend beeld (Movavi) en het interview uitgewerkt en de bijbehorende foto's bewerkt. Klaar is maar klaar.

1. Rinze:
    23 januari 2020
    Was maar even langs gekomen voor een bakje. Dus niet gastvrij, waar komt het verhaal in te staan?
  2. Ebbinge:
    23 januari 2020
    De tentoonstelling vind ik wel positief, let wel het doel is voor noord Nederland.
    Maar voorzieningen voor persgerelateerde campers is natuurlijk een punt.
  3. WL:
    23 januari 2020
    Nou Rinze, het is niet direct één verhaal, maar het zijn allemaal losse stukjes voor verschillende tijdschriften/blogs.